piątek, 26 lipca 2013

Raperzy i Butenko - ZNAD WISŁY... pożyteczne z półeczki

Kolejna wakacyjna propozycja. Ale uprzedzam - jak już się zacznie słuchać - pół nocy nieprzespane! Wciąga...

Może pamiętacie T-RAPERÓW ZNAD WISŁY?

Ja pamiętałam słabo, ale płytę EKSHUMACJA 2 mam i znam dobrze:


Zdjęłam z półeczki, bo pomyślałam, że to fajna propozycja dla młodych naszych, nastolatków!! Trochę polskiej historii w wydaniu tak zachęcającym i wciągającym!!! Wydaje się, że taka forma może młodego człowieka zainteresować!! A i nam, dorosłym całkowicie, wyuczonym historii, że HEJ!, powtórka będzie miła.

Dodatkowa atrakcja to książka z tekstami z płyty zilustrowana przez Boghdana Butenkę!



"PKP czyli Poczet Królów Polskich" to zabawny "podręcznik" historii. Jak mogłoby nie być dowcipnie, skoro autorami książki są Grzegorz Wasowski (znany satyryk i T-raper znad Wisły:) oraz mistrz humoru w ilustracji Bohdan Butenko! "PKP" słyszeliśmy już na hip-hopowej płycie T-raperów, a teraz mamy w wersji książkowej - jak czytamy w stosownej informacji "przejrzanej, poprawionej i poszerzonej". Rymowaną historię, którą można sobie czytać rapując, zaczynamy oczywiście od Mieszka I, a kończymy na Stanisławie Auguście Poniatowskim. Roi się tu od nazwisk, miejsc i dat (na końcu znajdziecie spis bibliograficzny 25 pozycji!), ale nie jest to przecież klasyczny wykład, tylko zabawa słowem, rymem i rytmem i przy okazji garść wiedzy na wesoło.
"To nie plotki, nie pogłoski, "PKP" to hit! - Wasowski" - twierdzi autor na okładce. Przekonajcie się o tym sami.
(recenzja z wortalu RYMS)

Niestety nie wiem, czy książka jeszcze jest gdzieś dostępna...

Nie mogłam się zdecydować, jaki utwór wybrać, jaką wersję. Zamieszczam więc dwie: pod pierwszym linkiem jest wersja z fajnym teledyskiem (link, bo nie udało mi się załączyć teledysku!), druga to już ta widoczna - ma napisy!!

https://www.youtube.com/watch?v=LUk6gbV0AGk



Zaczęłam szperać po necie, żeby załączyć jakieś utwory i znalazłam streszczenie LALKI, którego (o zgrozo!) nie znałam! Cudowne! też tylko link...:

https://www.youtube.com/watch?v=Xz0dt25WENg&list=RD02031cplUl7_g

Polecam!!! Niby dla "starszaków", ale Maksymilian już biega od paru dni i rapuje: "MIESZKO! MIESZKO! MÓJ KOLEŻKO!!"

Oprócz "historycznych utworów", wszystkim zalecam odsłuchanie twórczego "szaleństwa" T-RAPERÓW w celach terapeutycznych - tzw. terapia śmiechem.
Dobrej zabawy!!

4 komentarze:

  1. To ja baaardzo chcę tę książkę. Byliśmy w grocie Łokietka i po zwiedzaniu groty, Jasiek pyta "A kto to ten łokieć?". Trzeba im przedstawić PKP w takim razie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "To Łokietek nasz malutki,
      Co był wielki, chociaż krótki"

      Usuń
  2. Jak sie ciesze, ze przypomnialas T-raperow! Od razu zamawiam - i do nas tez przyjdzie wielka paczka, bo PKP i PRL sie w niej znajda. My czytamy wszystko - absolutnie! Ostatnio wygrzebalam w Czestochowie u Rodzicow "Czar Wielkiej Sowy". Na pierwszej stronie widnieje dedykacja: "Dla uczennicy klasy IV za bardzo dobre wyniki w nauce..." Jak milo jest pokazac swoim dzieciom cos takiego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z T-raperów największy ubaw mają rodzic ei nastolatrki. Ale małe też śpiewają : Mieszko, Mieszko... ;-) magazynuja już jakies informacje.. ;-)

      Usuń