sobota, 21 lutego 2015

Mamo, tato, chcę mówić po polsku!

Akcja, do którą musimy propagować: "Mamo, Tato chcę mówić po polsku"

Akcję po hasłem: Mamo, Tato, chcę mówić po polsku! prowadzi m.in. Międzynarodowy Zespół Placówek Oświatowych, koordynator pierwszej polonijnej szkoły przez Internet Libratus. Kampania rozpoczyna się dzisiaj 21 lutego - w Międzynarodowym Dniu Języka Ojczystego i ma na celu pokazanie, "jak ważny jest język ojczysty, jak dużo dobrego może wnieść w kontaktach międzyludzkich, jak wiele pozytywnych emocji potrafi wywołać oraz jak może stać się dodatkowym atutem w przyszłej karierze zawodowej."

Całe szczęście WY wiecie, że nasze dzieci chcą mówic po polsku! Propagujmy więc akcję, bo nasz jezyk ojczysty, to jezyk naszych dusz, serc, przodków...

I film jest piękny:


6 komentarzy:

  1. po słowie "tato" również powinien być przecinek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No najważniejsze to mieć coś do powiedzenia na temat....

      Usuń
  2. Witaj Elu, u mnie na blogu też się pojawił wpis na ten temat i pokazany przez Ciebie film. Akcja jest ważna i warto ją wspierać. A Tobie przy okazji dzięki za wszystkie rady dotyczące naszych dwujęzyczków :)
    Z pozdrowieniami,
    Dominika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem! Byłam, widziałam! ;-) Przepraszam, że nie komentuję ostatnio - mam ograniczone możliwości czasowe, siłowe a przez to myślowe.
      Dziękuję za dobre słowa, bo martwi mnie moje zanikanie na blogu. Jedno dobre słowa potrafi zachęcić do powrotu.
      Złe słowa, chociaż odsyłam je w eter, gdzieś uparcie kręcą dziurę w brzuchu....
      Ale "przez" Ciebie Dominiko postaram się wrócić ;-)

      Usuń
    2. Dziekuje Pani za rady. Blog odnazlam niedawno, bo juz sie szykuje a jak wesprzec mojego 9-miesiecznego synka zeby sie nauczyl polskiego ( tylko ja mowiue po polsku, malzenstwo mieszane). Mysle, ze bardzo mi sie przydadza Pani rady. pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Elu, ja też się pod Dominiką podpisuję! :-) Mimo że nie zrobiłam u siebie wpisu. Zrobię chyba z opóźnieniem coś i u mnie. Ja też dziękuję za wszystkie wskazówki. Jeszcze jedna Dominika. :-)

    OdpowiedzUsuń